The Islam Purposes in the Prohibition of Homosexuality

Authors

  • Ahmouda Saalah Department of Islamic Studies/ Faculty of Arts/ Sirte University/ Libya

DOI:

https://doi.org/10.37375/abhat.v15i1.1123

Keywords:

Homosexuality, anomaly, sexual orientation

Abstract

Homosexuality -between men on one hand and women on the other-is considered one of the major immortalities, because of the infringement on the sound human nature on which God created all people, and its danger extends beyond its perpetrator to the rest of society, therefore it must be denied, and whoever wants to do it. It is a new term in Islamic religion so, associations and institutions calling for the protection of homosexuals and enactment of their own laws have recently been active, and some of which support homosexuality in Islamic countries. Herein lies the greatest danger.

       Homosexuality has three levels, the first: that a man feels that he is a woman in a man’s body or vice versa, and this level is called(sexuality). the second: the occurrence of a disorder in sexual inclination, with the practice of this act. The third the feeling of abnormal tendencies without practicing this act.

     The spread of homosexuality is due to psychological, social, political and religious reasons, like issuing some abnormal fatwas by non-specialists to legitimize this act, and finding justifications that allow announcement and practice of these tendencies without embarrassment, and then it becomes a matter in which there is no sanctity or modesty, with the intention of corrupting the Islamic community from inside. In order to confront this matter, we must treat the causes, and know the motive for committing it, as it is not limited to men only, but also transcends them to women as well

References

قائمة المصادر والمراجع:

أولاً: القرآن الكريم

ثانياً: الكتب

- ابن تيمية، شيخ الإسلام تقي الدين أبو العباس أحمد بن عبد الحليم بن عبد السلام بن عبد الله بن أبي القاسم بن محمد بن تيمية الحراني الحنبلي (ت728هـ)، الاستقامة، تحقيق: محمد رشاد سالم، الطبعة الأولى، جامعة الإمام محمد بن سعود، المدينة المنورة، 1403هـ.

- أبو الحسين أحمد بن فارس بن زكريا، معجم مقاييس اللغة، تحقيق: عبد السلام محمد هارون، دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، الطبعة الثانية، بيروت، 1399هــ- 1979م.

- أبو عبد الله محمد بن يزيد القزويني، وماجة اسم أبيه يزيد (المتوفى: 273هـ)، سنن ابن ماجه، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، دار إحياء الكتب العربية - فيصل عيسى البابي الحلبي، باب عمل قوم لوط، قال الألباني: حسن لغيره. (2562).

- أحمد بن الحسين بن علي بن موسى أبو بكر البيهقي، سنن البيهقي الكبرى، باب ما جاء في حد اللوطي، تحقيق: محمد عبد القادر عطا، مكتبة دار الباز، مكة المكرمة، 1414هـ – 1994م.

- بكر أبو زيد، الحدود والتعزيرات عند ابن القيم، الطبعة الأولى، المكتب الإسلامي، مكتبة الرشد، بيروت – الرياض، 1403ه، ص189.

- الخطيب العدناني، الزنا والشذوذ في تاريخ العرب، الطبعة الأولى. مؤسسة الانتشار العربي، لبنان، 2019م، ص145.

- شهاب الدين أبو عبد الله ياقوت بن عبد الله الرومي الحموي (المتوفى: 626هـ)، معجم البلدان، دار صادر، الطبعة الثانية، بيروت، 1995م.

- الشيخ نظام وجماعة من علماء الهند، الفتاوى الهندية في مذهب الإمام الأعظم أبي حنيفة النعمان (العالمكيري)، دار الفكر، 1411هـ - 1991م.

- عايد الوريكات، نظريات علم الجريمة، الطبعة الأولى، دار الشروق، عمان. 2014م.

- عبد القادر بن عمر البغدادي (سنة الولادة 1030/ سنة الوفاة 1093ه)، خزانة الأدب ولب لباب لسان العرب، تحقيق: محمد نبيل طريفي/اميل بديع اليعقوب، دار الكتب العلمية، بيروت، 1998م.

- عبد الله بن أحمد بن محمد ابن قدامة، المغني والشرح الكبير، مكتبة القاهرة، 1968م.

- محمد بن إبراهيم بن أحمد الحمد، الفاحشة عمل قوم لوط، الطبعة الأولى، دار ابن خزيمة، الرياض، 1994م.

- محمد عبد الرزاق الرعود، الجواب الكافي لابن القيم الجوزية، الطبعة الأولى، دار الفرقان، المغرب، 1997م.

- محمد عرفه الدسوقي، حاشية الدسوقي على الشرح الكبير، تحقيق: محمد عليش، دار الفكر، بيروت، وعبد الله بن أحمد بن قدامة المقدسي أبو محمد والمغني في فقه الإمام أحمد بن حنبل الشيباني، الطبعة الأولى، دار الفكر، بيروت، وأبو زكريا محيي الدين يحيى بن شرف النووي (المتوفى: 676هـ)، المجموع شرح المهذب، باب حد الزنا دار الفكر.

- محمد ناصر الدين الألباني، السلسلة الصحيحة، الطبعة الرابعة، المكتب الإسلامي، بيروت، 1405 هـ.

- مسلم بن الحجاج أبو الحسن القشيري النيسابوري (المتوفى: 261هـ)، المسند الصحيح المختصر بنقل العدل عن العدل إلى رسول الله ، المحقق: محمد فؤاد عبد الباقي، ، باب بيان كون النهي عن المنكر، 1/69، رقم الحديث(49)، دار إحياء التراث العربي، بيروت.

- مسلم بن الحجاج أبو الحسن القشيري النيسابوري، صحيح مسلم، باب بيان أنه يستجاب لمن رؤي خالياً 4/1712 رقم (2174).

- مسلم بن الحجاج أبو الحسن القشيري النيسابوري، صحيح مسلم، باب تحريم الظلم 4/1994 برقم (2577).

- منير البعلبكي، المورد قاموس انجليزي عربي، عضو مجمع اللغة العربية بالقاهرة، الطبعة الحادية والثلاثون، سنة1997.

- موريس شربل، مشكلاتنا الجنسية، الأسباب والعلاج، الطبعة الأولى، مؤسسة المعارف للطباعة والنشر، بيروت، 1999م.

ثالثاً: المجلات والمواقع الإلكترونية:

- أحمد طه، المثلية الجنسية بين الإسلام والعلمانية، مدونة أمتي، الطبعة الأولى. 2021م.

- تقارير منظمة العفو الدولية.

- رتاج إبراهيم، المؤسس لهذه الجمعية ناشطة حقوقية ليبية مهتمة بقضايا المثليين، والأطفال غير الشرعيين، وهي أول منصة مختصة بالمثلية في ليبيا وتمارس نشاطها من دولة تونس، موقع/ رصيف 22، شبكة التواصل الاجتماعي.

- سليمان الغديان، علاج الجنسية المثلية، قسم علم النفس، جامعة الإمام المملكة الغربية السعودية، مجلة بحوث التربية النوعية، العدد الحادي عشر، يناير 2008م

Published

2023-03-01

How to Cite

Ahmouda Saalah. (2023). The Islam Purposes in the Prohibition of Homosexuality. Abhat Journal, 15(1), 36–26. https://doi.org/10.37375/abhat.v15i1.1123